Teatru, între informație și posibilitatea de a-ți schimba vibrațiile
La toate dezechilibrele, crizele financiare anunțate și prognozate în lume chemarea către teatru, în special cel privat, poate părea ca un gest nefiresc și nechibzuit. Asta doar la o primă vedere, căci lumea are nevoie de mult umor cu precădere în perioadele ce pendulează între agonie și extaz, ce pun umanitatea între paranteze nesigure.
La Teatrul Infinit am pregătit registrul de Umor cu Sălbaticul și o porție de Cehov cu neasemuita capodoperă Livada de Vișini și, bineînțeles, spectacolele pentru copii care ne întineresc existența și ne alină rănile prezentului. Căci oricine suferă sănătos trăiește în crezul dragostei. Iar actorul nu face excepție, ci dimpotrivă întărește ideea că arta trebuie să-l mențină pe om viu și veșnic tânăr în a dezvolta emoțiile.
„Sistemul lui Stanislawski este extrem de valabil pentru transformare și pentru om ca dezvoltare personală. Mult mai târziu l-am văzut în așa mod, căci îl percepeam valabil doar pentru teatru. E universal. Vorbim de informație, de lumină și de posibilitatea de a-ți schimba vibrațiile.
În acest sens, în prezent, eu cred că actorul trebuie să interacționeze foarte mult cu câmpul cuantic. Dacă nu rămâne la stadiul de simulare, mimetism pur, fără resorturi interioare, fără să-și pună întrebări. E o altă viziune acum în lume.
Actorul în viitorul apropiat va fi total diferit. Vor apărea exerciții noi și alte forme de pregătire teatrală. Cred că va apărea un limbaj nou care va ajuta oamenii să înțeleagă spiritul. Din acest limbaj venim și tot acolo ne ducem. Cumva arta ar trebui să-l ajute pe om să-i mențină viu acest limbaj, dincolo de toate dificultățile pe care le întâlnește în cursul existenței sale”, explică Boris Focșa, regizor și creatorul Teatrului Infinit.
Mai multe detalii se regăsesc pe site (detalii aici) și pe pagina de facebook (detalii aici).
fără comentarii
Fii primul care comentează