Generația digitală a României este în continuă expansiune. Facebook a anunțat recent că numărul utilizatorilor români ai celei mai importante rețele de socializare a atins pragul de 8 milioane și este în continuă creștere, cu 5% în creștere de la începutul anului 2015, potrivit EuObserver.

Pentru o țară cu o populație de aproximativ 20 de milioane de locuitori, procentul utilizatorilor de Facebook este imens.

În ianuarie 2015, Facebook raporta că cei mai mulți utilizatori din România au între 25 și 34 ani, urmați de cei între 18 și 24 ani și de cei între 35 și 44 ani. Tot în prima lună a anului curent, statistica arăta că 48% dintre aceștia sunt de sex feminin, iar 52% de sex masculin.

Toate aceste cifre relevă o activitate uriașă în rețea, mai mult decât în orice alt segment de internet.

Unul dintre cei mai populari politicieni de pe Facebook este noul președinte al României, Klaus Iohannis, care este în funcție de 5 luni și are în acest moment peste 1.5 milioane de urmăritori, scrie EuObserver.

De fapt, președintele României este cel mai popular politician de pe Facebook din întreaga Europă, surclasând numărul urmăritorilor cancelarului german Angela Merkel (în jur de 1 milion) și pe al prim-ministrului britanic David Cameron (în jur de 600,000).

Sociologii și analiștii politici sunt de părere că victoria fostului profesor de fizică, în vârstă de 55 de ani, în cursa prezidențială din luna noiembrie a anului trecut, se datorează în cea mai mare măsură mesajului care a ajuns acolo unde tinerii își petrec cea mai mare parte din timp, pe rețeaua de socializare.

Echipa de campanie a președintelui României a înțeles din timp importanța social media, care s-a dovedit în final decisivă. Tinerii evită să urmărească mass-media tradițională. Este simplu, dacă nu ești pe social media, nu exiști pentru ei! Social media a fost instrumentul cel mai eficient pentru a-i mobiliza.

Totodată, și comunitatea din diaspora a a jucat un rol decisiv în cursa electorală. Oficial, în jur de 2,5 milioane de români trăiesc dincolo de granițe, în realitate, poate chiar de două ori mai mulți decât numărul oficial. Și aceștia au fost mobilizați tot de noul instrument tehnologic.

Unii politicieni au înțeles importanța noii variabile tehnologice și s-au mișcat chiar foarte bine, adaptându-se repede, alții nu au înțeles nici până acum puterea acestui instrument.

Rețelele de socializare au un cuvânt din ce în ce mai greu de spus nu numai în marketing, vânzări, sociologie, ci și în viitorul unei țări, iar ele sunt populate de oameni, reacțiile sunt interumane, iar cantitatea de informație care circulă este uriașă. Emoțiile de aici contează foarte mult, spun asta pentru că imaginea conturată în spațiul virtual trebuie să se reflecte și în realitate, asta garantează succesul.

 

Tags: , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu