Programele de promovare propuse de Bioromania (produse organice) și de Asociația Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole (APVPV) Dobrogea au fost aprobate de Comisia Europeană (CE), bugetul acestora fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro.

CE a aprobat, în total, 33 de noi programe pentru promovarea produselor agroalimentare în interiorul și în afara UE. Valoarea lor totală este de 108 milioane de euro, din care 54 de milioane reprezintă contribuția UE. 20 dintre aceste programe se axează pe piața internă, iar restul se adresează unor țări sau regiuni terțe.

Măsurile finanțate pot consta în campanii de promovare, evidențiind avantajele produselor europene în termeni de calitate, siguranță alimentară și igienă, valoare nutrițională, etichetare, de respectare a normelor de bunăstare a animalelor sau a metodelor de producție ecologice.

Începând cu data de 1 decembrie 2015, vor intră în vigoare noi norme de promovare ce introduc o serie de modificări importante, inclusiv extinderea domeniului de aplicare în termeni de beneficiari și produse eligibile, schimbări procedurale, introducerea unui program de lucru și de apeluri de propuneri anuale, precum și creșterea bugetului și ratelor de cofinanțare UE.

Alocarea bugetară pentru 2016 este de 111 milioane de euro.

Sursa: Comisia Europeană

 

Tags: , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu