Șoferii europeni au plătit cu 150 miliarde de euro mai mult pentru carburant în perioada 2000-2017 decât ar fi trebuit, conform consumului declarat de marii producători de automobile, care au trucat testele pentru a obține rezultate atractive în promovare.

Calculul a fost efectuat de grupul de analiză și acțiune Transport & Environment, care arată că între 2000 și 2017, diferențele între consumul declarat de producătorii de automobile în urma testelor și cel real înregistrat de consumatori a crescut de la 9% la 42%.

Această evoluție îngrijorătoare a fost posibilă prin trucarea testelor de consum, folosind portițe legislative. Astfel, din inventarul metodelor folosite pentru obținerea unor consumuri teoretice foarte mici se numără folosirea unor pneuri cu o duritate foarte mare sau eliminarea unei părți însemnate a dotărilor în timpul testelor, pentru micșorarea semnificativă a masei automobilelor.

Descoperirea acestei înșelăciuni legale care ascunde consumul real al automobilelor ridică sub semnul întrebării și eficiența demersurilor de la nivel european pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon și combaterea încălzirii globale.

Sursa: The Guardian 

 

Tags: , , , , ,

 

2 Comments

  1. George-Daniel Stoian Stoian George-Daniel spune:

    Nu cred, dom’ne.

    Nu ni se induce noua romanilor, zi de zi, ideea ca am fi cei mai mari hoti de pe planeta si ca strainii sunt niste „ingerasi” nevinovati care de la nascare au activata in ei „gena” corectitudinii?

    Cum sa fie adevarata aceasta informatie din moment ce toata lumea „stie” ca ei, strainii (mai ales germanii) sunt „corectitudinea” intruchipata?

    Oare cand ne vom maturiza si noi, ca popor, si vom intelege ca de multe ori, atunci cand discutam despre „corectii” din alte tari, se aplica principiul „pe afara e vopsit gardul si inauntru e leopardul”|?

  2. Marian spune:

    George, TOTI europenii au fost inselati, nu numai romanii. Daca e sa o luam pe nationalisme in EU, atunci doar tarile care nu sunt deloc producatoare de automobile au fost jefuite. Restul popoarelor au beneficiat cat de cat de acest truc deoarece si-au tinut industria in viata. Pe de alta parte, sunt absolut convins ca orice sofer, fie el si amator, era convins ca exist ao diferenta d eocnsum considerabila intre cele declarate oficial si fapte. O puneam pe seama traficului, a stiulul de condus etc. Acestia din urma s-au dovedit a fi factori bonus, consumul fiind intrisec mai mare. Tarile producatoare de masini puternice au beneficiat cel mai mult, e adevarat, dar si Romania a vandut Dacii cu consumuri foarte joase.

Lasă un comentariu