Platformele de socializare care au semnat Codul de bune practici privind combaterea dezinformării în materie de COVID-19 au sporit vizibilitatea conținutului bine documentat cu privire la noul coronavirus, milioane de utilizatori fiind direcționați către surse de informare specifice, arată un set de rapoarte publicat vineri de Comisia Europeană. Această serie de rapoarte marchează sfârșitul perioadei inițiale de raportare de 6 luni, iar dată fiind relevanța lor în contextul epidemiologic actual programul va continua și în următoarele 6 luni.

Acest program de raportare lunară a fost creat ca rezultat al Comunicării comune din 10 iunie 2020 pentru a asigura responsabilitatea față de public în ceea ce privește eforturile depuse de platforme și de asociațiile relevante din sector pentru a limita dezinformarea online legată de coronavirus.

Rapoartele de vineri se concentrează asupra acțiunilor întreprinse în decembrie 2020 de Facebook, Google, Microsoft, Twitter și TikTok.

Potrivit rapoartelor, platformele au inclus, în condițiile de utilizare a serviciilor lor, politici de eliminare a dezinformării cu privire la vaccinuri, care s-au concretizat prin blocarea a sute de mii de conturi, oferte și solicitări de anunțuri legate de coronavirus și cuprinzând informații greșite cu privire la vaccinare, și și-au intensificat activitatea cu verificatorii veridicității informațiilor pentru a face mai vizibil conținutul verificat privind vaccinarea.

Comisia Europeană le-a solicitat platformelor online să furnizeze mai multe date cu privire la evoluția răspândirii dezinformării pe parcursul crizei provocate de coronavirus și la impactul granular al acțiunilor lor la nivelul țărilor UE.

 

 

Tags: , , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu