Parlamentul European a demarat o campanie de mobilizare pentru alegerile din 2014
Parlamentul European (PE) a demarat, marți, o campanie pentru mobilizarea cetățenilor europeni în vederea alegerilor din 2014, în condițiile în care Uniunea Europeană este afectată de criza economică și de euroscepticism, informează Agence France-Presse (AFP).
„Exercitați-vă dreptul la vot”, a susținut socialista greacă, Anni Podimata, vicepreședinta Parlamentului European responsabilă cu comunicarea, în cadrul unei conferințe de presă pentru prezentarea campaniei.
Sub motto-ul „Acționează. Reacționează. Decide”, această campanie se ridică la un cost de 16 milioane de euro (0,0316 euro per locuitor al UE) și se va purta sub forma afișelor și clipurilor video difuzate în 28 de țări ale Uniunii, în 24 de limbi, cât și pe rețelele de socializare. Campania își propune să lămurească cetățenii cu privire la noile puteri ale Parlamentului European și implicațiile pentru cetățenii UE, incluzând și evenimente interactive pe subiecte-cheie cum ar fi economia și locurile de muncă în Europa.
Podimata a admis că europenii reclamă decizii luate „în spatele ușilor închise” și o lipsă de control democratic, însă a dat asigurări că „acestea vor înceta”.
Vicepreședinta a adus în discuție faptul că Parlamentul European va fi împuternicit, de acum înainte, să aibă un rol determinant în procesul de decizie și va deține mai multă putere în desemnarea viitorului președinte al Comisiei Europene.
„Cetățenii europeni au posibilitatea de a determina majoritățile politice din Parlament, care vor stabili cursul pentru elaborarea legislațiilor, denunțând politicile proaste și conducând dezbaterea în următorii cinci ani de după alegeri”, a susținut Anni Podimata.
Parlamentul European este ales direct, din cinci în cinci ani, încă din 1979. În 2009 s-a înregistrat o rată de participare la vot de numai 43%, stârnind discuții cu privire la legitimitatea democratică a Uniunii.
fără comentarii
Fii primul care comentează