Este consumatorul european mai bine protejat?
Tuturor ne plac vacanțele. Dar ce facem dacă o poveste frumoasă se transformă într-un coșmar? Pentru a evita astfel de situații este necesar să ne cunoaștem drepturile în calitate de cetățeni europeni. În funcție de preferințe și de nevoi, există persoane care optează fie pentru pachetele de vacanță, fie rezervă călătoriile prin mai mulți furnizori.
Pentru o protecție sporită, a fost aprobată de către Comisia pentru protecția consumatorilor aducerea la zi a regulilor UE în domeniul calatoriilor. Astfel se sigură o informare corectă a cetățenilor europeni.
Internetul ocupă un loc important în viața noastră. Acesta facilitează accesul la informație, dar și la diverse servicii oferite pe piață. De altfel, a avut și are în continuare o influență ridicată asupra pieței călătoriilor, ceea ce este confirmat de numărul impresionant al rezervărilor facute online. Rezervările online vin cu o mulțime de avantaje, dar și pericole deloc de neglijat, precum frauda. Directiva care este acum în vigoare a fost adoptată cand nu exista internetul, așa că documentul menționat mai sus acoperă aceste lacune.
Ce drepturi au consumatorii?
Potrivit interviului acordat de către raportorul Hans-Peter Mayer (PPE, Germania), clienții au dreptul sa aibă la dispoziție un număr de telefon la care să sune în caz de urgență, chiar daca nu sunt în UE. Dacă aceștia se confruntă cu o situație extraordinară, neprevazută (fenomene naturale), au dreptul la cel mult 5 nopți la un hotel pentru maximum 125 de euro, cheltuieli acoperite de organizator. Consumatorii sunt protejați și împotriva fluctuației prețurilor, astfel, „în cazul în care prețul crește cu mai mult de 8%, clientul are dreptul de a refuza oferta, iar organizatorul este obligat să-i ofere o rută alternativă, similară cu cea rezervată”.
Reacția organizatorilor privind aceste reglementări a fost una pozitiva, întrucat principalul obiectiv al acestora este de a le oferi clienților servicii de cea mai bună calitate, servicii în privința cărora să nu existe nemulțumiri sau obiecții.
fără comentarii
Fii primul care comentează