Fonduri UE: programe de tip afterschool pentru copiii ai căror părinţi muncesc în străinătate
România a decis să aloce fonduri europene pentru implementarea unor proiecte de tip afterschool destinate, în special, acelor copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, potrivit Ghidului POSDRU „Prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii”, aflat în consultare publică până la mijlocul lunii februarie a.c.
Prin lansarea acestor măsuri, se arată în Ghid, se urmărește atât prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii în special pentru copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate (ex: programe de tip „şcoală după şcoală”), cât și corectarea acestui fenomen (ex: educaţie de tip „a doua șansă”).
Prin urmare, o condiţie obligatorie, pentru cei care intenţionează să acceseze aceste fonduri, este ca cel puţin 50% din totalul grupului ţintă să fie reprezentat de copii ai căror părinţi muncesc în străinătate.
Totodată, două sunt activităţile de realizat obligatoriu în cadrul proiectului:
- dezvoltarea şi furnizarea activităţilor de tipul „şcoală după şcoală” (în special cursuri de alfabetizare şi de formare a abilităţilor numerice etc.);
- furnizarea programelor flexibile de educaţie de tip „a doua şansă” care urmăresc dobândirea competenţelor de bază şi dezvoltarea abilităţilor personale pentru cei care părăsesc timpuriu/abandonează şcoala;
Potenţialii beneficiari pot avea parteneri transnaţionali din state membre UE. Partenerii transnaţionali sunt organizaţii din statele membre ale UE.
Potrivit datelor Direcției pentru Protecția Copilului, la sfârşitul anului trecut, aproape 60.000 de familii aveau cel puţin un membru care muncea în străinătate, iar în 16.197 dintre acestea ambii părinţi erau plecaţi din ţară. În total, 81.439 de copii erau afectaţi de fenomenul migraţiei părinţilor, 22.892 dintre ei provenind din cele 16.197 de familii în care ambii părinţi au ales să muncească în străinătate.
Ghidul „Prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii”, se află în consultare publică până la data de 10 februarie 2015 şi este disponibil aici.
fără comentarii
Fii primul care comentează