Un studiu efectuat de trei cercetători italieni citat de The Guardian demonstrează că există o puternică legătură corelativă între prezenţa frecventă a cărţilor în mediul de creştere al copiilor şi veniturile materiale ale acestora atunci când devin adulţi.

Cei trei cercetători de la Universitatea din Padova au studiat 6000 de persoane născute în 9 state europene, pentru intervalul 1920-1956, investigând parametri precum numărul anilor petrecuţi în şcoală şi numărul cărţilor pe care copii le aveau acasă la vârsta de 10 ani (mai puţine de 10, un raft de cărţi, o bibliotecă cu până la 100 de titluri, 2 biblioteci, mai mult de două biblioteci).

Printre concluziile studiului se numără faptul că fiecare an în plus petrecut la şcoală conduce la creşterea medie a veniturilor cu 9%. Mai important decât criteriu este însă cel al numărului de cărţi disponibile pentru copii. Pentru copii care beneficiau de puţine cărţi acasă, anul şcolar în plus le aducea doar 5% creşteri ale venitului, în timp ce aceia care aveau acces la un număr ridicat de cărţi au obţinut de pe urma anilor şcolari în plus venituri mai mari cu 21%.

De asemenea, adulţii care au trăit în copilărie alături de mai multe cărţi au avut şanse mai mari de a se muta în oraşe mari, cu slujbe bine plătite, şi să fie angajaţi în câmpul muncii direct pe posturi de înaltă calificare asociate „gulerelor albe”.

Numărul cărţilor alături de care cresc copiii poate fi un bun indicator pentru a prezice de asemenea rezultatele textelor de inteligenţă şi de cunoştinţe pe care vor fi solicitaţi să le treacă ulterior.

 

Tags: , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu