Pentru a patra oară, elevii de la Colegiul Național “George Coșbuc” Motru, sub coordonarea profesorilor Nicolae Negrea şi Constantina Negrea, au reprezentat cu succes România în Parlamentul European. În finala concursului de cultură generală, EUROGAME, elevele Bianca Rotaru, Cristina Albişoru și Lorena Bresniceanu s-au aflat în cele trei echipe finaliste, în timp ce prof. Emanuela Creţu, observator CNGC Motru, s-a aflat în echipa câştigatoare a concursului EUROGAME pentru profesori.

Prin selectarea celor mai buni elevi care au reușit să răspundă unei game diverse de aptitudini și competenţe, devenind deja o tradiție, elevii coordonați de profesorii Nicolae Negrea şi Constantina Negrea, au abordat în acest an problematica reprezentată de identitatea Uniunii Europene în contextul crizelor actuale cu care aceasta se confruntă, având drept reper principal consecinţele generate de criza refugiaţilor. “Fiii Libertăţii” au pornit astfel pe un nou drum, acela al redescoperirii demnităţii Uniunii, în încercarea de a promova şi internaliza valorile privind toleranţa, respectiv respectarea drepturilor omului.

efecte

Obiectivele pe care participanții le-au îndeplinit pentru această ediție sunt următoarele: o mai bună cunoaștere a instituțiilor europene și a rolului Parlamentului European în procesul decizional al Uniunii Europene; o mai bună cunoaştere a Uniunii Europene și a valorilor pe care se întemeiază aceasta; creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare a elevilor cu privire la contextul social, economic și politic european contemporan; responsabilizarea elevilor prin promovarea şi internalizarea valorilor şi principiilor Uniunii Europene; informarea tinerilor despre necesitatea de a participa în mod activ la respectarea drepturilor şi responsabilităţilor de care beneficiază în calitate de cetăţeni ai Uniunii Europene; dezvoltarea abilităților de comunicare și de lucru în echipă;

Având în vedere experienţele din anii anteriori, elevii de la Colegiul Naţioanl “George Coșbuc” au beneficiat din nou de o oportunitate foarte importantă prin participarea la activităţile organizate de către Parlamentul European, întrucât, pe lângă faptul că şi-au dezvoltat capacităţile de oratorie, retorică şi argumentare, au înţeles mecanismele democraţiei din cadrul Comisiilor parlamentare şi ale Plenului Parlamentului Uniunii Europene. Au lucrat împreună cu alţi tineri pentru o Europă tolerantă, în cadrul căreia nu există discriminare de vârstă, gen, rasă sau naţionalitate, participând la construcţia Europei multiculturale şi multilingvistice.

Prin participarea la Parlamentul European, depăşind programa şcolară, “Fiii Libertăţii” s-au maturizat, întrucât au conştientizat faptul că reprezintă Colegiul Naţional “George Coşbuc” Motru, municipiul Motru, judeţul Gorj, dar şi România în inima Uniunii Europene.

Irina Mutică

Salutări! Sunt Irina Georgia Mutică, elevă a Colegiului Național ‘George Coșbuc’ și am fost unul din speakerii reprezentativi pentru România în Parlamentul European din Strasbourg pe 9 februarie, alături de colegul meu, Dochian Alexandru. Astfel mi-a fost oferită oportunitatea să-l înțeleg pentru o zi pe Jean-Claude Juncker, cel care a spus că Europa nu este destul de prezentă în Uniune, iar Uniunea nu este destul de prezentă în această Europă a valorilor. Chiar și așa, noi, tineri curioși, am dezbătut problematici serioase într-un cadru foarte prietenos, alături de elevi foarte deschiși către idei ce ne-au fost expuse. A fost plăcut să interacționez cu specialiști în ale politicii care ne-au ascultat teoriile ca între colegi. Cât despre orașele vizitate, nu cred că pot să redau esența fiecăruia în cuvinte căci a fost mai mult o experiență intrinsecă, pe care eu si colegii mei o simțim diferit. A fost un proiect antrenant, la fel și excursia prin Europa; stereotipurile umane sunt diferite în Occident și n-are rost să menționez simplitatea și totodată greutatea cu care le-am înțeles stilul de trai. Ne-a fost greu să asimilăm informația așa de rapid întrucât vizitele din fiecare oraș nu au durat mai mult de câteva ore. Am avut ocazia să iau contact cu valorile și cultura occidentale, iar în urma acestei călătorii am acumulat o experiență ce m-a ajutat să-mi lărgesc orizontul prin cunoașterea unor mentalități variate în raport cu conștiința națională. Consider că acesta mi-e doar începutul și am încredere că aceste zile au fost doar încălzirea pentru o viață plină de călătorii nu numai pentru mine cât pentru toți membrii ai acestei echipe unite și multivalente. Nu uit, desigur, să le mulțumesc călăuzitorilor noștri pentru oportunitatea care ne-a fost dată, și anume domnii profesori Negrea Nicolae, Negrea Constantina și Crețu Emanuela, sub îndrumarea cărora am realizat o asemenea reușită. Mă simt onorată să-i reprezint pe dumnealor, pe ai mei colegi, această școală. Vă mulțumesc. :)

Cosmin Alioanei

A fost o plăcere pentru mine să ţin un discurs în Parlamentul European din Strasbourg, Franța. Nu știam dinainte ce o să însemne această experiență şi am fost surprins ca elevi necunoscuți pentu mine m-au ales pe mine să fiu unul dintre vorbitori . Pot spune ca acest sentiment nu se poate compara cu niciunul deoarece e ceva special ca sute de oameni sa te urmărească din scaune şi să se aștepte la un moment foarte bun din partea ta.

Bianca Rotaru

Experiența din Parlamentul European a fost foarte plăcută deoarece nu mă așteptam să aflu atâtea lucruri interesante. Mai mult sau mai puțin am descoperit ce presupune să fi europarlamentar și am avut oportunitatea să aflăm lucruri importante despre situația actuală a Uniunii Europene prin întrebările adresate Prof. Dr. Klaus Buchner.

O altă activitate care mi-a plăcut a fost discutarea unor probleme cum ar fi „Viitorul Europei” sau „Migrația și integrarea”. Discuțiile s-au făcut în funcție de teme, fiind astfel grupuri mai mici unde și cei mai timizi au putut participa, venind cu idei interesante sau cu intervenții și obiecții.

Eurogame-ul a fost cea mai plăcută activitate pentru mine deoarece am reușit să interacționez cu foarte mulți elevi și chiar să leg o prietenie cu o coechipieră. Deși Eurogame-ul constă în întrebări de cultura generală și în cunoașterea mai multor limbi străine, eu consider că, de fapt, pentru a câștiga, e nevoie de o bună colaborare și înțelegere cu elevii de alte naționalități. Exact cum și funcționarea Uniunii Europene se bazează pe buna înțelegere și colaborarea statelor membre.

Citeşte versiunea în limba engleză aici.

 

Tags: , , , , ,

 

1 comentariu

Lasă un comentariu