Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European a aprobat marţi cu 33 voturi pentru, 2 împotrivă şi 1 abţinere un set de reguli de protejare a consumatorilor care îşi fac cumpărăturile online, se arată într-un comunicat al instituţiei. Noile norme vor fi dezbătute împreună cu Comisia Europeană şi Consiliul European, înainte de a fi aprobate şi implementate.

În multe dintre statele membre, legislaţia în privinţa comerţului online este laxă şi permite comercianţilor să desfăşoare acţiuni contrare intereselor consumatorilor, precum promovarea agresivă şi dezinformarea clienţilor. Regulile propuse de Parlament prevăd acordarea de noi puteri autorităţilor naţionale pentru a proteja drepturile consumatorilor. Printre acestea se numără:

– solicitarea de informaţii de la registrele de domenii de internet şi de la bănci, în vederea identificării comercianţilor de rea-credinţă;

– testarea calităţii bunurilor şi serviciilor, inclusiv achiziţionarea lor printr-o identitate sub acoperire;

– solicitarea către furnizorii de hosting a ştergerii acelor platforme online care nu respectă legislaţia comercială, ca măsură extraordinară, iar ca măsură ordinară a îndepărtării conţinutului considerat incorect.

De asemenea, legislaţia propusă prevede instaurarea unor proceduri de despăgubire a clienţilor care au fost înşelaţi de comercianţii online şi de sancţionare a comercianţilor de rea-credinţă.

Un studiu al Comisiei Europene efectuat în 2014 a arătat că 37% din comerţul online de sejururi, entartainment, îmbrăcăminte, bunuri electronice şi credite de consum încalcă legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor.

 

Tags: , , , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu