Emily O’Reilly preia funcția de Ombudsman European
Emily O’Reilly, originară din irlanda, va prelua, astăzi, funcția de Ombudsman European, după ce a fost aleasă de către Parlamentul European, încheindu-și activitatea de Ombudsman al Irlandei, reiese dintr-un comunicat transmis, luni, de Comisia Europeană.
Emily O’Reilly este succesoarea grecului Nikiforos Diamandouros, care se retrage după mai bine de zece ani în această funcție.
„Europa nu se confruntă numai cu o criză economică, ci și cu o criză de legitimitate democratică. Negativismul și tendința de fragmentare iau amploare în Europa, încrederea cetățenilor în instituțiile europene este în declin și mulți dintre aceștia simt că părerea lor, pur și simplu, nu contează. Din aceste motive, anul 2014 este unul hotărâtor pentru Europa și viitorul Uniunii Europene. Unul din rolurile mele active ca Ombudsman este să aduc problemele cetățenilor în prim-plan și să contribui la reducerea distanței dintre aceștia și instituțiile UE”, a susținut Emily O’Reilly, citată în comunicat.
Aceasta a mai afirmat că este timpul ca obiectivele Ombudsmanului European să fie „reanalizate” pentru a-i „spori impactul și vizibilitatea”, după 20 de ani de la înființarea instituției, prin Tratatul de la Maastricht.
„Toți cetățenii europeni și rezidenții din UE trebuie să beneficieze de o administrație eficace a cărei atenție să se concentreze integral asupra nevoilor lor. Pe baza rezultatelor pozitive ale predecesorilor mei, în încercarea de a face ca administrația UE să fie mai transparentă și mai eficace, intenționez să reînnoiesc energia și eficiența Ombudsmanului European împreună cu excelenta și dezvoltata echipă a acestei instituții”, a subliniat Emily O’Reilly.
Aceasta și-a mai exprimat intenția de a colabora cu parlamentul European și de a interacționa „activ” cu CE și celelalte instituții ale UE „în numele drepturilor și intereselor cetățenilor”.
Munca Ombudsmanului European se concentrează, în fiecare an, pe rezolvarea a circa 2.500 de plângeri venite de la cetățeni, firme, ONG-uri, universități, autorități locale și alte entități. An de an, instituția deschide peste 450 de anchete. Multe dintre acestea se referă la plângeri privind lipsa de transparență în instituțiile UE, inclusiv la refuzul de a da acces la documente sau informații. Alte cazuri se referă la problemele legate de programe și proiecte, discriminare ori conflicte de interese în administrația UE.
fără comentarii
Fii primul care comentează