Creativitatea românească nu îşi regăseşte utilitatea doar în industria IT-ului, ci şi în advertising, unde Bucureştiul a devenit rapid una dintre capitalele europene în domeniu, se afirmă într-un editorial pe site-ul de profil Little Black Book.

Industria advertising-ului a debutat în România imediat după 1990, fiind cu mult mai tânără decât în ţări europene cu tradiţie, unde se face advertising de peste 200 de ani. Cu toate acestea, în foarte scurt timp, în Bucureşti şi-au deschis filiale majoritatea marilor companii de advertising din lume, precum DDB, Publicis, BBDO, Cohn&Jansen JWT. Managerii acestor mari companii recunosc că filialele din România sunt printre cele mai productive. De altfel, la festivalul de la Cannes destinat advertising-ului, România a început să câştige constant: doar în 2016, spot-urile publicitare româneşti au câştigat 11 lei de aur, după ce în 2011 a fost marcată şi premiera câştigării mult râvnitului Grand Prix.

Principalele avantaje ale României şi Bucureştiului sunt numărul mare de tineri creativi, flexibilitatea de pe piaţa de profil, precum şi problemele sociale care stimulează creativitatea şi gândirea out of the box.

În consecinţă, România începe să devină treptat „o Brazilie a Europei”, Brazilia fiind recunoscută pentru creaţiile sale originale în materie de advertising. Efuziunea de creativitate se manifestă pe toate planurile, inclusiv în artă, un bun indicator, aflat în strânsă legătură cu advertising-ul. Din acest punct de vedere, Bucureştiul s-a transformat treptat din „micul Paris” în „micul Berlin”.

Sentimentul profesioniştilor din lumea advertising-ului este unul de profund optimism în faţa oportunităţilor prezentate de România.

“Orice se poate întâmpla. Ai sentimentul că poţi face absolut orice aici. Bucureştiul este la fel ca New York sau Cape Town sau Sydney sau Bangkok sau Berlin, doar că mai tare şi mai ieftin!”, spune un manager al unei filiale locale a unei mari companii de advertising.

Sursa foto: Cyberspace & Time

 

 

Tags: , , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu