Experţii aviatici avertizează că intenţia SUA de a interzice transportarea laptopurilor şi tabletelor IT în cabina aeronavelor care vin dinspre Europa, în decursul acestei săptămâni, va provoca haos şi va creşte mult costurile de timp şi de bani ale zborurilor transatlantice, relatează Politico.

Interdicţia funcţionează deja din luna martie pentru cursele venind din Orientul Mijlociu şi Nordul Africii, ca urmare a informaţiilor SUA că teroriştii ar fi identificat o modalitate de a transforma aparatura electronică de acest fel în dispozitive explozive.

Astfel, europenii ştiu la ce probleme să se aştepte. Prima dintre ele ar fi aceea a riscului mai mare de tragedii în cazul în care dispozitivele electronice cu baterii pe bază de litiu ar fi stocate în cala aeronavelor. Potenţialul de aprindere al acestor dispozitive este ridicat. În vreme ce în cabină, însoţitorii de zbor ar fi putut lua măsuri împotriva unui asemenea eveniment, în cală răspândirea incendiului este sigură.

Măsurile de prevenire a unui asemenea incident – împachetarea corespunzătoare a aparaturii şi depozitarea ei separată în cală – sunt costisitoare deopotrivă ca bani şi ca timp, după cum relevă experienţa companiei Emirates, care le-au introdus deja pe cursele din lumea arabă către SUA.

Oricum ar fi, cercetarea dispozitivelor electronice la controlul de securitate prelungeşte cu minimum o oră timpul de aşteptare la îmbarcare, aspect datorat şi numărului mare de pasageri îmbarcaţi pentru o cursă transatlantică. Mai mult, există întotdeauna pasageri care nu ţin cont de interdicţiile în vigoare, iar procedura de urmat în aceste cazuri este îndelungată. Numărul angajaţilor responsabili cu securitatea din aeroporturi trebuie crescut, un demers costisitor şi dificil, date fiind lungile stagii de pregătire şi verificare a personalului din acest domeniu de activitate.

Introducerea interdicţiei pe cursele venind din Africa de Nord şi Orientul Mijlociu în urmă cu aproape 2 luni are efecte profunde şi astăzi, în condiţiile în care sunt supuse ei aproximativ 350 de zboruri pe săptămână. Dimensiunile haosului vor fi însă cu mult mai mari în Europa, de unde sunt operate zilnic nu mai puţin 390 de zboruri către Statele Unite.

 

 

Tags: , , , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu