Noi norme UE privind protecția consumatorilor, ca parte a „Noilor avantaje pentru consumatori”, au intrat marţi în vigoare. Acestea vizează o mai bună aplicare și modernizare a normelor actuale ale UE privind protecția consumatorilor, în conformitate cu evoluțiile digitale, şi interzicerea vânzării de produse sub un unic brand în toate statele membre, chiar dacă ele diferă în privinţa compoziţiei.

Cu această ocazie, Věra Jourovávicepreședintele Comisiei Europene pentru valori și transparență, a declarat  că „noile norme vor spori protecția consumatorilor în lumea digitală, protecție pe care o merită cu prisosință; de asemenea, UE spune ,,NU” produselor vândute ca fiind identice cu cele din alte state membre, atunci când este evident că nu e așa”.

„Aceste noi norme nu vor proteja însă consumatorii de comercianții necinstiți și de escrocherii online decât dacă sunt implementate în mod strict. Încurajez cu fermitate toate statele membre să se asigure că noile norme sunt puse în aplicare fără întârziere”, a avertizat Jourová.

Comercianţii necinstiţi riscă amenzi până la 4% din cifra anuală de afaceri, a precizat şi Didier Reynders, comisarul european pentru justiție.

Noile norme vor asigura, printre altele, o mai mare transparență a piețelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise. În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preț, iar site-urile de comparare a prețurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare. Noile norme vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorilor prin: asigurarea de compensații pentru victimele practicilor comerciale neloiale și prin aplicarea de sancțiuni în cazul „unor situații de prejudiciu colectiv” care afectează consumatorii din întreaga UE. Statele membre au acum doi ani să transpună directiva în legislația lor națională pentru a se asigura că consumatorii din UE beneficiază de măsuri de protecție mai solide.

 

Tags: , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu