Săptămâna aceasta, în ciuda tuturor eforturilor lăudabile ale eurodeputaților români și a colegilor lor central- și est-europeni, Parlamentul European a adoptat pachetul legislativ propus de Comisia Europeană prin care sunt introduse noi reguli privind transportul rutier de mărfuri. Fără a intra în detaliile tehnice, pe care le puteți citi de pildă aici, situația poate fi rezumată simplu: companiilor de transport rutier de marfă li se impun noi obligații privind repausul șoferilor și reîntoarcerea în țara de origine a camioanelor, sub pretextul protecției angajaților din această ramură a serviciilor, în fapt cu scopul mascat de a reduce avantajele competitive ale companiilor de profil înregistrate în țările din Europa Centrală și de Est, care începuseră să le scoată de pe piață pe competitoarele lor occidentale.

Lobby-ul companiilor vestice din sectorul transporturilor de marfă practic a biruit orice principii și reguli ale concurenței loiale și ale libertății de circulație a persoanelor și mărfurilor, piloni fundamentali ai Uniunii Europene. A ignorat toate argumentele raționale că o asemenea măsură va aglomera drumurile europene și va produce emisii poluante importante, care intră în contradicție cu Green Deal-ul atât de țanțoș afișat altfel de Comisia Europeană. A prevalat chiar și asupra considerentului că înșiși consumatorii occidentali vor trebui să plătească prețuri mai mari pentru că bunurile pe care le cumpără vor fi transportate de companiile vestice mai puțin competitive și mai scumpe decât cele estice.

Practic, mesajul venit de la Bruxelles este unul clar pentru statele membre est-europene. Piața unică nu are voie să funcționeze decât în beneficiul companiilor noastre! Libertatea de circulație a persoanelor există doar ca să ne trimiteți și în vârf de pandemie muncitori pe care să îi trudim pe câmpurile și în abatoarele noastre și pe care să îi înghesuim ca pe vite în condiții insalubre de cazare! Libertatea de circulație a mărfurilor există doar ca să vă invadăm supermarketurile cu produsele noastre! Libertatea de circulație a capitalurilor există doar ca să vă cumpărăm pământurile pe prețuri de nimic! Green Deal-ul există doar ca să vă închideți centralele voastre electrice și să deveniți din exportatori de energie importatori!

Berlin, Paris, aveți grijă, căci euforia aderărilor din 2004 și 2007 se șterge în estul Europei!

Cu asemenea mesaje spuse pe șleau, cine mai are nevoie de propaganda rusă pentru a-și pierde încrederea în UE? Cine se mai miră că în Polonia și Ungaria se înrădăcinează și înfloresc regimuri autoritare cu discurs anti-european? Cine mai pariază o lețcaie pe viitorul UE?

P.S. Transportul rutier a fost în 2019 principalul contribuitor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, fiind urmat de alte servicii pentru afaceri (consultanță, servicii juridice, inginerie, servicii tehnice etc.) – 5,47 miliarde euro, servicii telecom și IT – 5,37 miliarde euro și servicii turistice – 3,18 miliarde euro.

Sursa foto: Gatestone Institute

 

Tags: , , , , , , ,

 

fără comentarii

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu