Noi norme privind publicitatea cu caracter politic au intrat în vigoare
Noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică au intrat în vigoare marți. De acum încolo, materialele publicitare politice trebuie să fie clar identificate ca atare și să indice cine le-a plătit, cu cât, de ce proces electoral sau legislativ sunt legate și dacă vizează un anumit public‑țintă. Va trebui instituit un mecanism de notificare pentru materialele publicitare problematice și toate materialele publicitare cu caracter politic din mediul online vor fi stocate într‑un registru de anunțuri publicitare online.
De asemenea, regulamentul limitează utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal. Pentru a proteja procesele democratice europene împotriva ingerințelor străine, regulamentul interzice sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE cu trei luni înainte de alegeri sau de referendum.
Aceste norme le permit cetățenilor să identifice mesajele care încearcă să le influențeze opiniile și deciziile politice. Normele favorizează o dezbatere democratică deschisă și alegeri libere, corecte și stabile.
Normele se vor aplica de acum înainte, inclusiv pentru alegerile parlamentare europene din 2024, materialelor publicitare ale jucătorilor de pe scena politică menite să influențeze alegerile și alte procese democratice. Regulamentul impune ca prestatorii de servicii să furnizeze publicitate politică în UE indiferent de statul membru în care își are sediul comanditarul.
Această dispoziție recunoaște în special rolul deosebit jucat de partidele politice europene și de grupurile politice din Parlamentul European în desfășurarea campaniilor la nivel european. Restul regulamentului, inclusiv obligațiile în materie de transparență impuse prestatorilor de servicii, normele specifice de protecție a datelor și regimul de supraveghere, se va aplica de la 9 octombrie 2025.
fără comentarii
Fii primul care comentează